2008. december 21., vasárnap

Dead Space

A képregényről nem tudok sokat írni, mivel ezt még nem ismerem. Annyinak utána tudtam nézni, hogy a képregény az Aegis VII bányász kolónián történteket meséli el 32 oldalon keresztül. Így első ránézésre a rajzolás nem tetszik, nem úgy tűnik, mintha túl sok munkát fektettek volna bele…


Most pedig térjünk át az animére:

Mikor az USG Ishimura legénysége valahol az világűr mélyén, egy elhagyatott bolygón ősi kegytárgyra bukkan, még nem sejtik, hogy utazásuk pokoli fordulatot vett. Mivel a megtalált ereklye talán bizonyítékkal szolgálhat isten létezésére, magukkal viszik az űrhajó fedélzetére. A legénység egy része áhítattal néz rá, mások megvetően, de mindnyájuk sorsa megpecsételődött: az elátkozott tárgy egy régóta szunnyadó idegen fajt enged szabadjára és a hajón elszabadul a pokol. Azonnal megkezdődik a mészárlás, és az emberiségnek megállíthatatlan, soha nem látott vérengzéssel kell szembenéznie, amely egész világunkat pusztulással fenyegeti.

Készülj fel az EA új játékprogramjának hátborzongató előzményeire, amely új, véráztatta szintre emeli a felnőtteknek szóló animációs filmeket. Vérengzés és terror: ez vár a HOLT TÉR-ben.

Jó a történet, ami végig leköti a néző figyelmét. Szépen meg vannak rajzolva a szereplők. A zene pedig nagyon el lett találva. S sikoly, vér mindenfelé – végül is horrorról van szó. A történet kicsit elgondolkodtató, annyiban, hogy az emberek mennyire kíváncsiak, s ilyenkor nem elővigyázatosak. Talán célszerűbb lett volna az ereklyét a bolygón megvizsgálni, s ha biztonságos, csak utána a hajóra vinni - habár akkor nem nézhetnénk meg most ezt az animét. Egyetlenegy dolog nem tetszett – mégpedig az, hogy kicsivel hosszabb, mint egy órás az anime. Az extrákban pedig egy kimaradt jelenetet is megnézhetünk, sőt még a zenéket is meghallgathatjuk kedvünkre.

Az anime után akár egyből belevághatunk a játékba, hisz ez az előbbi folytatása.

Az alaptörténet szerint mohó fajtánk, az emberiség képtelen volt vissza fogottan bánni a Föld fontos nyersanyag- és energiakészletével, így azt felélve bolygónk vezető hatalmai kénytelenek voltak más planéták nyersanyagforrásainak kiaknázásába kezdeni. Bányászhajók százai járják a végtelen világűrt, hogy a különböző bolygók energiakészleteit felhalmozva további életet biztosítsanak a megmaradt emberiség számára. Azonban egy váratlan pillanatban segélyhívás érkezik az USG Ishimurától. A vészjelzést a Concordance Extraction Corporatin (C.E.C.) főhadiszállása fogja. A fejesek egyszerű műszaki problémára gyanakodnak, így Isaac Clarke mérnököt és kétfős csapatát küldik ki, hogy hozza helyre a problémát. Egy biztonsági tiszt, Zach Hammond hadnagy és Kendra Daniels számítógép-specialista kíséretében az Ishimura fedélzetére lépve azonban rögtön ráeszmélünk, hogy bizony itt komolyabb a gond, mint ahogy azt korábban hittük. Adott egy magatehetetlenül sodródó űrhajó, használhatatlan kommunikációs eszközök, ráadásul a menekülést biztosító űrhajónk is megsérült, így nem maradt más választásunk, mint az Ishimurát helyrehozni. Azonban a szanaszét heverő testrészek, a vérrel "kitapétázott" folyósok arról tanúskodnak, hogy küldetésünk nem lesz éppen sétagalopp.

Nem is az. Meg kell javítanunk ezt – azt, hogy el tudjunk menni innen. Ez nem is hangzik nehéznek, ám a szörnyek nem teszik számunkra könnyűvé a munkát. S ha ez még nem lenne elég, akkor az egyik túlélő gondoskodott arról, hogy még nehezebb legyen a dolgunk az űrhajó fedélzetén. Elsőre fura volt a játék nézete, de hamar megszoktam. Itt is, mint a szerepjátékoknál, találkozunk kelléktárral, ahol a felvett dolgainkat tárolhatjuk, s ha már nincs rá szükség, eladjuk a boltban, vagy egyszerűen csak eldobjuk. Szörnyekben sincs hiány a játék folyamán, ezért is volt jó megnézni előtte az animét. Így már volt fogalmam, hogy milyen lényekkel találkozhatom a játék közben, valamint, hogy milyen fegyvereket vethetünk be ellenük.

Ami nagyon tetszett, hogy a játék teljes egészében magyar felirattal megy. A szörnyek pedig képesek meglepetést okozni (például hirtelen a szellőzőből a hátad mögött terem, vagy egy fekvő lény mellett haladsz el, ami hirtelen felugrik – az első ilyennél meg is ijedtem egy kicsit, aztán már óvatosabb voltam). A hangulattal sem volt gond, hisz a fényjátékok, a sötétség, az árnyékok, illetve a hanghatások megtették a hatásukat.




Nincsenek megjegyzések: