2010. január 22., péntek

Snickers szelet

Hozzávalók:
A tésztához:
225 g finomliszt
75 g cukor
175 g vaj

A töltelékhez:
200 g vaj
400 g cukrozott sűrített tej
4 evőkanál cukor
250 g sózott földimogyoró

A csokimázhoz:
125 g tejcsoki
125 g 85%-os étcsoki

A tésztát gyors mozdulatokkal összeállítottam. Kibéleltem sütőpapírral egy 20×25 cm-es kis tepsit és beledöngöltem. 160 fokos sütőben kb 40 percig sütöttem, míg a teteje egy kis színt kapott. Hagytam kihűlni.

Egy nyeles edényben a mogyoró kivételével kimértem a hozzávalókat és feltettem főni. Közben folyamatosan kavargattam. Ahogy felforrt, elkezdett pöfögni, de hál istennek nem lövöldözött, így égési sérülések nélkül megúsztam. Kb. 10 perces kavargatás után érezhetően besűrösödött és kissé karamellizálódott a massza. Ekkor belekevertem a mogyorót és a tésztára simítottam.

Mikor kihűlt, a papírt lefejtettem róla és egy tálcára csúsztattam.Vízfürdő felett felolvasztottam az étcsoki-tejcsoki keveréket és bevontam a tetejét.

Hűtőbe dugtam, majd egy óra múlva szeleteltem.

Nincsenek megjegyzések: