2008. november 9., vasárnap

Bérlet


Ez nem egy gyermekmese… Emez egy kellemetlen eset, mely velem esett meg. De nem eszperente nyelven mekegek nektek, mert ez nekem nem menne teljesen…

Na eszperentét félretéve, elmesélem nektek, ami a héten történt velem. Hogy ez a történet vicces, ciki, megdöbbentő, nevetséges, megalázó? Azt döntsétek el Ti!

Kis előzményi áttekintés, hogy értsétek is miről van szó: Párommal való megismerkedésem után egy időben úgy határoztunk, hogy összeköltözünk. Pontosabban én költöztem hozzá vidékre. Mivel ekkor még nagyban a főiskola padjait koptattam, így mindenhova diákigazolvánnyal közlekedtem. Januárban meg is vettem a volánra a bérletemet, s a hozzá tartozó igazoló lapot is (mert hát ugye ilyen is kell). Mondtam a bérlet árusító hölgynek, hogy nekem 25 km-re kell az igazoló lap, ugyanis a többi távot a főiskolámig vonattal teszem meg (mivel nem bírom a buszozást, mindig vonattal közlekedem ahová csak lehet; ez alól kivétel ha vidékről szeretnék bejutni a városba, mert ezt a távot csak busszal lehet megtenni). Szóval ezt én mind szépen közöltem a velem szemben lévő üveg mögött ücsörgő nővel. Mire anno a válasza az volt, hogy olyat nem lehet, mit képzelek én! Majd úgy töltötte ki, hogy a lakhely és az iskola közötti távolságot írta be az igazoló lapra (100 km), azzal a megjegyzéssel, hogy ebből bajom nem származik, s lehet, hogy egyszer majd busszal megyek fel a suliba.

Január óta veszem a diákbérletem a buszra, de csak 25 km távolságra, hisz a többit mindig vonattal tettem meg. Ellenőr sosem volt – talán, mert reggel fél ötkor még a meleg paplan alatt legszebb álmai közepette szundikált…

A sulit június végén befejeztem. Az interneten utána néztem, hogy a diákigazolványom meddig érvényes: azt találtam, hogy október 31-ig. Szóval továbbra is diákbérletet vettem, hisz az igazolványom érvényes, akkor meg miért vennék még felnőtt bérletet?!

Október elsejétől dolgozom. Szintén a 25 km-es diákbérletemmel közlekedem be a városba. A héten a munkahelyen kitalálták, hogy kötelező 12 órázunk, vagyis este hattól reggel hatig kell menni (gondolhatjátok mennyire örültem neki…de most nem ez a téma). 28-án reggel hatkor siettem a helyi járathoz, hogy mielőbb beérjek a buszpályaudvarra, s felülhessek a hazafelé tartó buszomra. Fáradtan, álmosan, dideregve felszálltam a buszra, mely elindult. Ekkor az ellenőr közölte, hogy a jegyeket, bérleteket vegyük elő. Nyugodt szívvel vettem elő bérletem, igazolványom, hisz érvényes volt mindkettő. Mikor hozzám ért az ellenőr, jött a hideg zuhany – az álmosság egyből elillant belőlem. Közölte, hogy az igazolólapon 100 km van, a bérletem meg csak 25 km-es, ezért megbírságol, mert rövidebb távon vettem igénybe a bérletet. Hiába mondtam el azt amit anno a bérletárus hölgynek is, illetve azt is amit anno a hölgy mondott, nem érdekelte… A válasza az volt vagy 100 km-es diákbérletet kellett volna vennem, vagy pedig ezen a távon mindig jegyet kellett volna váltanom; majd 6000 forintra megbírságolt (de azért még bájosan vigyorogva közölte, hogy ott a helyszínen is fizethetek, s akkor csak 4000 forintom bánja – nem fizettem, kiállította a csekket). S közölte velem, hogy az nem mentség, hogy ezt én nem tudtam. Itt még megjegyezném, hogy az ellenőrök már nem a volán alkamazottai, hanem egy külön Bt. társaság.

Aznap még munka előtt bementem a buszpályaudvarra, s a bérletárusító helyen érdeklődtem. Ugyanazt mondtam el, mint anno a hölgynek. Közölték, hogy igenis ki lehet úgy tölteni az igazoló lapot ahogy én szerettem volna anno… vagyis az egész bírság a volán hibája, hisz rossz tájékoztatás miatt rosszul töltötték ki. Telefon a volánhoz, pénteken mehetek be, s visszavonják a bírságot. Közben meló helyen is kitalálták, hogy csütörtökön éjszakára kell menni, majd pénteken kettőre vissza dolgozni. Gondolhatjátok mennyire örültem az egésznek. Reggel hazaértem, majd gyorsan el a volánhoz, ahol elintéztem a bírságot, persze így is kellett 400 forintot fizetnem, azért mert fogadtak engem (no komment)… Az, hogy a rossz tájékoztatás miatt történt az egész, a Bt-t nem érdekelte; Válaszuk annyi volt: a volán ügyfélszolgálatához forduljak. Vagyis nagyban megy az egymásra mutogatás…

Hogy ebből a történetből mi a tanulság? Talán csak annyi, hogyha eldöntötted, hogy holnap kenyeret fogsz sütni, akkor előtte egy pékkel beszéld meg a dolgot…mert ha netán kicsit íztelen lesz a kenyered, nem mentség, hogy nem tudtad mennyi só kell bele……

Nincsenek megjegyzések: